بیت کویین چیست ؟


بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بر پایه یک سیستم نوین در شبکه جهانی وب نقل و انتقال می شود. این ارز بر خلاف سایر ارزهای رایج مانند ریال یا دلار توسط هیچ دولتی کنترل نمی شود و نوعی پول بدون پشتوانه محسوب می شود. 
شبکه بیت کوین برخلاف ارزهای رایج حکومتی یک سیستم کنترل کننده متمرکز(بانک مرکزی) ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه و یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود و کاربرانی مانند شما مدیریت و کنترل آن را بر عهده دارند که همین امر باعث خاص بودن این واحد مالی در دنیا شده است



شبکه بیت کویین چگونه کار می کند ؟

هر فرد در دنیا می تواند با تهیه سخت افزارهای قوی مخصوص پردازش تراکنش های بیت کوین و نصب نرم افزار مختص آن بخشی از شبکه بیت کوین باشد. 
در این سیستم هر شخص یک نود یا گره در سیستم شناخته می شود که بخش بسیار کوچکی از پردازش هر تراکنش را انجام داده و در صورت موفقیت در انجام آن مبلغی به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد. این فرآیند استخراج یا mining نام دارد و یک رقابت محاسباتی بر سر حل الگوریتم های پیچیده ریاضی است که به مرور پیچیده تر می شوند.
فرآیند استخراج همزمان با کسب درآمد برای استخراج کنندگان باعث بالا رفتن امنیت شبکه بیت کوین می شود زیرا فعالیت های هر شخص طی فرآیند استخراج در قالب یک بلوک ذخیره شده و لازم است رنجیره ای از این بلوک ها توسط افراد زیادی به دنبال هم تولید شوند تا یک تراکنش بیت کوینی انجام و اعتبار آن تایید شود. این اطلاعات در یک دفتر کل بنام زنجیره بلوک یا blockchain ذخیره شده و جهت افزایش ایمنی شبکه در دسترس همه بوده و می توان آنرا درستی آزمایی کرد

 

سهولت دریافت و پرداخت: هر ساعت از شبانه روز و هر جای دنیا به صورت فوری می توان بدون هیچ محدودیتی دریافت یا پرداخت بیت کوین داشت.

کارمزد های بسیار اندک: کارمزد تراکنش های بیت کوین رایگان یا بسیار ارزان می باشد. کاربران می توانند برای پردازش سریعتر تراکنش خود، کارمزد پرداخت نمایند که در نتیجه تاییدیه تراکنش را سریعتر دریافت خواهند کرد.
امنیت و کنترل: پرداختهای بیت کوینی بدون اینکه اطلاعات شخصی کسی به تراکنش پیوست شده باشد، انجام می گیرد. به این ترتیب محفاظت شدیدی در برابر سرقت هویت ایجاد شده است. کاربران بیت کوینی همچنین می توانند با تهیه بک آپ یا نسخه پشتیبان و رمزگذاری، از پولشان محافظت نمایند.
شفافیت و بی طرف بودن: تمامی اطلاعات در مورد تراکنش های بیت کوین بسادگی روی زنجیره بلاک در دسترس همه هست و می توان آن ها را بلافاصله درستی آزمایی کرده و از آنها استفاده نمود. پروتکل بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که هیچ شخص یا سازمانی نمی تواند آن را کنترل و یا دستکاری نماید

معایب بیت کوین چیست  ؟

 

میزان پذیرش: بسیاری از مردم هنوز در مورد بیت کوین آگاهی ندارند. همه روزه، کسب و کارهای بیشتری بیت کوینها را می پذیرند چرا که مزایای آن را می خواهند، اما این فهرست هنوز کوچک است و نیاز به رشد دارد.
ناپایداری: ارزش کلی بیت کوینهای در گردش و تعداد کسب و کارهایی که از بیت کوین استفاده می کنند، در مقایسه با آنچه که باید باشد، هنوز کم است. بنابراین فعالیتهای تجاری نسبتاً کمی هستند که می توانند بر بهای بیت کوین اثری چشمگیر داشته باشند و به لحاظ نظری این ناپایداری در صورت رشد بازارها و تکنولوژی بیت کوین، کاهش خواهد یافت. 
در حال توسعه بودن: نرم افزار بیت کوین هنوز نسخه بتاست و ویژگی هایی دارد که بطور فعال در حال تکمیل و توسعه هستند. بیشتر کسب و کارهای بیت کوینی نوپا بوده و هنوز تحت پوشش بیمه نیستند و بطور کلی فرایند بلوغ بیت کوین هنوز در جریان است.

 

 

چه مقدار بیت کوین در جهان وجود دارد ؟

 

بیت کوینها در فرایندی رقابتی و تمرکز زدایی شده که «استخراج» نام دارد، تولید می شوند. استخراج کنندگان بیت کوین تراکنش های بیت کوینی را پردازش کرده و در عوض آن بیت کوین های تازه تولید شده را به عنوان پاداش دریافت می کنند.
طراحی پروتکل بیت کوین به گونه ای است که بیت کوین های جدید را با نرخ ثابتی تولید می کند. به این ترتیب استخراج بیت کوین یک کسب و کار رقابتی خواهد شد.
طبق آخرین آمار در حال حاضر حدود ١٢ میلیون بیت کوین به ارزش تقریبی ١٣ میلیارد دلار در جهان وجود دارد و بیت کوین های جدید با نرخی کاهنده و قابل پیش بینی به آن ها اضافه می شوند. 
در حال حاضر هر ١٠ دقیقه ٢٥ بیت کوین در جهان تولید می شود که این نرخ هر ٤ سال یکبار نصف می شود تا اینکه مجموع بیت کوینهای موجود در سال ٢١٤٠ میلادی به ٢١ میلیون برسد و پس از آن تولید بیت کوین متوقف شده و تعداد بیت کوین ها ثابت باقی خواهند ماند

 

سازنده بیت کوین کیست ؟

 

امروزه هویت مخترع بیت کوین به خودی خود احتمالاً مانند هویت شخصی است که کاغذ را اختراع کرده است. مشخصات اولین بیت کوین و اثبات مفهوم آن در سال ٢٠٠٩ میلادی توسط شخصی ناشناس بنام «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده در قالب این مقاله منتشر گردید. 
نشریه نیوزویک در مارس ٢٠١٤ مدعی شده بود که این شخص یک مرد ۶۴ ساله ژاپنی-آمریکایی است که نزدیک لس‌آنجلس زندگی می‌کند اما کمی بعد معلوم شد که کشف نیوزویک اشتباه بوده است. از سوی دیگر نشریه وایرد مدعی شده ساتوشی ناکاموتو اسم مستعار یک استرالیایی با نام حقیقی «کریگ رایت» است که متخصص رمزنگاری و خالق واقعی بیت‌کوین است. 
به هر صورت گمنامی این شخص اغلب باعث نگرانی های کاملا ناموجهی می شود که علت آن ها به فهم نادرست از طبیعت متن باز (Open Source) بیت کوین بر می گردد. پروتکل بیت کوین و نرم افزار آن بصورت باز منتشر شده است و هر توسعه دهنده ای در هر کجای گیتی می تواند کد آن را بازبینی کرده و یا نسخه تغییر یافته نرم افزار بیت کوین مخصوص خودش را بسازد

 

 

واحد پول بیت کوین ؟

 بیت کوین به علت گران بودن نیازمند واحدهای مالی کوچکتری برای سهولت در انجام امور مالی می باشد. واحدهای مالی بیت کوین عبارتند از:

 
                                        BTC = 1 Bitcoin

                                 mBTC = 0.001 Bitcoin

                           µBTC = 0.000001 Bitcoin

                       Satoshi = 0.00000001 Bitcoin

در این وبسایت به خاطر اجتناب از بکار بردن رقم اعشار و صفرهای زیاد در محاسبات، از واحد ساتوشی (Satoshi) استفاده می کنیم. این واحد که کوچکترین واحد بیت کوینی است به افتخار مخترع بیت کوین نامگذاری شده است.

.

 

چگونه میتوان حساب بیتکوین داشت؟  

کسانی که می خواهند با بیت کوین کار کنند در اولین قدم باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشند. این کیف پول که به نوعی حساب بیت کوینی هر شخص در آن قرار دارد می‌تواند به صورت یک نرم افزار روی کامپیوتر یا موبایل خود شخص نصب شود یا روی یک سایت مستقل وجود داشته باشد .
در حال حاضر بهترین و امن ترین کیف پول ها کیف پول های اینترنتی هستند که پر طرفدارترین آنها توسط وبسایت blockchain.info ارائه می شود. جهت ساخت کیف پول بیت کوینی خود روی این لینک کلیک کرده و در پنجره باز شده آدرس کامل ایمیل خود و رمز عبور دلخواه برای کیف پولتان را وارد کنید. سپس عبارت موجود را تیک زده و روی دکمه Continue کلیک کنید.
اکنون کیف پول شما ساخته شده است. با کلیک روی دکمه Get Started وارد کیف پول خود شده و جهت دریافت آدرس بیت کوین خود روی دکمه Start Receiving Bitcoins کلیک کنید. آدرس بیت کوین شما چیزی شبیه به این عبارت خواهد بود:   1EzSKHpAAW9iGRsP9Cz4d5CkoAw............
جهت ورود به کیف پول خود طی دفعات بعدی کافی است به وبسایت blockchain.info وارد شده و روی دکمه Wallet کلیک کنید. سپس روی Login Now  کلیک کرده کد شناسایی کیف خود که توسط ایمیل برایتان ارسال شده است را به همراه رمز عبور وارد کرده وارد کیف پول خود شوید

.

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما